Jump to content

Photo

Any Lads From Sweden?

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Kallstrom

Kallstrom

Dwarf Lord

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,642 posts

Posted 26 April 2011 - 09:32 PM

Greetings, I wonder if there are anyone from Sweden here that honors the capital with their presence? Someone that lives in or around Stockholm that also grows a beard on this site. Let me know if you do, because the more dwarfs that rolls within the same area (or remote vicinity) the merrier! :drinks:

Cheers, Kallstrom.

#2 Nilsson

Nilsson

Dwarf Warrior

• Members
  • Pip
  • 90 posts

Posted 06 May 2011 - 09:16 AM

I'm lucky that I am spared the fate of living close to Stockholm. I'm from Malmö myself ;)

#3 Kallstrom

Kallstrom

Dwarf Lord

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,642 posts

Posted 06 May 2011 - 03:25 PM

Oh it ain't that bad here actually, close to a GW and close to everything else. :)

Själv gillar jag småland (jönköping/huskvarna) mycket mer än stockholm. Men jag bor på lidingö så det är mer likt landet men ändå nära till stockholm, dvs nära till allt. Hur är det i Malmö då?

#4 Nilsson

Nilsson

Dwarf Warrior

• Members
  • Pip
  • 90 posts

Posted 07 May 2011 - 09:10 AM

Hehe. Trevligt, allt norr om hallandsåsen (stav?) är norrland... ;) Men iaf. Det är trevligt här nere solenskiner och det börjar bli sommar. Hur ser det ut på GW fronten i sthlm regionen då? Lirar du mest på GW-butiken där eller?

#5 Kallstrom

Kallstrom

Dwarf Lord

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,642 posts

Posted 07 May 2011 - 02:43 PM

Äh så tänker vi med, allt och alla utanför stockholm är bönder. :)
Det är full rulle, trevlig personal som är väldigt service minded. Spelade ett spel där förut när bfsp var på tapeten. Var grymt kul då de som arbetar där som hjälpte en att spela var roliga och förklarade spelet på en roligt och pedagogiskt sett.

Truth to be told så lirar jag inte där, tror inte man får det faktiskt. (borden är uppdukade för nybörjare) Samt så vet jag faktiskt inte hur man spelare, har inte satt mig in i det då jag inte har någon att spela med. Han som drog in mig i hobbyn slutade strax efter och lämnade mig kvar. Men som tur är så är det en annan polare som gör sitt återintågande i hobbyn så får se om han och jag kan lära oss att lira tillsammans. Double the fun liksom. =)

#6 Nilsson

Nilsson

Dwarf Warrior

• Members
  • Pip
  • 90 posts

Posted 08 May 2011 - 04:06 PM

Hehe, trevligt. Har för mig det skall finnas ett antal mindre spelgrupper i stockholmsregionen enligt en polare som bodde där ett tag. Har aldrig själv spelat på en GW butik dock då vi inte har en i Malmö ^^ och det är alltid kul att lära sig spela med polare =).

#7 Kallstrom

Kallstrom

Dwarf Lord

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,642 posts

Posted 09 May 2011 - 05:50 PM

Får kolla in det, borde försöka hitta några grupper att spela med men jag är så lat. Sen har jag en bild i huvudet av att de flesta är lite bakom flötet eller lite för nördiga. (Något som jag redan har en full kompiskvot av.) Du råkar inte ha hört va dessa grupper heter månntro iaf? :)

Har ni inte en enda GW butik i hela malmö? :o Du borde säga det till GW, då öppnar de nog en. De borde de för Malmö e ju trots allt Sveriges tredje största stad och vårt line of defense mot dansken!

#8 Nilsson

Nilsson

Dwarf Warrior

• Members
  • Pip
  • 90 posts

Posted 15 May 2011 - 10:00 AM

Tbh, har ingen anning om vad Spel grupperna heter i Stockholm, sorry. Antagligen är de väl lite nördiga det händer, men va fan. Så länge man är ute o fester till helgen osv så tar man igen sin förlorade "coolhet" status :)

Och ja, tycker de e sjukt att vi inte har en GW butik i Malmö, lagom konstigt xD

#9 Kallstrom

Kallstrom

Dwarf Lord

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,642 posts

Posted 15 May 2011 - 10:44 AM

Ah okej, får kanske starta en egen grupp på nått vänster då. ;)
Jag är ingen festprisse då jag varken dricker, röker eller snusar (å ändå kör ja me dvärgar..) så jag festar bara enstaka gånger då jag inte heller tycker det är någon poäng att ha som mål att bli så borta i huvudet som möjligt under en helg. Jag brukar köra med regeln att om de inte kan bli kul utan alkohol så är det inte värt att gå dit. Hellre är jag då med kompisar och lirar tvspel eller tittar på film hemma eller hos dem. Men så är det ju minst sagt lite segt då alla i min ålder lever för helgen och bärsen/vinet/skiten. Fan om alla 18 åringar behöll denna alkohol konsumtionsvana när de blir äldre så får vi ju ett grovt alkoliserat Sverige. Var går gränsen för när det inte längre är coolt att dricka sig full varje helg? <_< I wonder.

Fast jag har inget emot folk som tycker det är kul att festa mycket, men jag anser bara att deras logik och värderingar är ytterst beklanderliga. :)

Hur får ni tag i GW produkter nere i Malmö då? Beställer ni eller köper ni från återförsäljare?

Edited by Kallstrom, 15 May 2011 - 10:46 AM.

#10 Nilsson

Nilsson

Dwarf Warrior

• Members
  • Pip
  • 90 posts

Posted 16 May 2011 - 06:44 AM

Hehe, sant. Själv är jag 21 så festa osv är nog det jag gör mest :i-m_so_happy: .
Dock förstår jag dig, det är inte något för alla. Speciellt inte när man börjar få mer intressanta 'mål' i livet. Så som familj, egen bostad, osv.

I Malmö beställer vi av ett företag som heter Playoteket som är typ en återförsäljare, de säljer Magic osv också samt Cobi etc. Eller tar vi de via någon hemsida som Maelstorm osv.

Att bygga upp en egen spelgrupp är inte jättesvårt. Antingen gör du det via vänner du känner och tvingar in dem i hobbyn med våld, eller kan du lära känna folk på typ Games Workshop Stockholm och sedan spela mer med dem o ta upp idén att kanske de är sugna på att spela hos dig osv?

Allt är möjligt med lite intresse =).

#11 Kallstrom

Kallstrom

Dwarf Lord

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,642 posts

Posted 16 May 2011 - 01:56 PM

Ah jag talar inför en redan festfrälst? :) Aja så länge man prioriterar kul över alkohol så ere lugnt.

Jag är ju inte riktigt i villa, volvo, vovve åldern än. Men det är ändå dit jag vill. Tillslut. Men just nu vill jag bara gå ut gymnasiet, få mina MVG'n, biffa upp mig mer och göra lumpen. Nångång efter det dock så får jag börja sikta på familjelivet. ;)

Okej, men om ni inte har en GW hur blir det då med att hitta nya spelare eller att umgås med liksinnade? Blir inte det svårt utan en base of operation?

Jag får tvinga med några kompisar, men de flesta skulle aldrig orka lära sig reglerna och speciellt inte att måla varenda model. Men finns viljan finns orken. :)

#12 simonwkb

simonwkb

Dwarf Warrior

• Members
  • Pip
  • 86 posts

Posted 04 January 2012 - 11:57 AM

Å alla som bor i stora städer är platÅdojor;) bor nära huvudstan dock, i Rimbo. Lillebror driver en spelförening inne i vasastan nÅnstans, kommer inte ihÅg var de har sin lokal. Men jag tänkte att jag kanske skulle prova pÅ att spela lite där nu i vÅr. Och nÅn festare kan man inte kalla mig, inte en droppe sen jag var 16 eller nÅt sÅnt, typ Åtta År sedan.

//Simon

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users